måndag 27 april 2009

Var är energin?

Helt befogat har jag varit aningens trött idag med tanke på mina 7 timmars sömn. Jag behöver ju egentligen 8-9 timmar för att hålla mig pigg och kry en hel dag. Men problemet är att även om jag är trött brukar jag kunna vara produktiv. Idag sker inte det. Då jag ska hålla en lektion om volym imorgon med 12 stycken 7-åringar borde jag vara extremt förberedd och 100% säker på lektionens innehåll. Dessvärre är allt jag än så länge har, några slarvigt skrivna punkter på ett A4-papper. T har åkt iväg på dykning och jag har hela kvällen att i lugn och ro strukturera upp allt. Helst av allt vill jag bara åka och träna för att åka hem och lägga mig på soffan. Men tränar jag så kommer jag inte upp ur soffan efteråt och kommer garanterat inte få någon lektionsplanering skriven. Därför så väljer jag nu att inte träna och vänta någon timme för att mellan 18-19 jobba effektivt för att sedan återgå till hjärndött tv-tittande. Träna lovar jag att göra imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar