tisdag 28 april 2009

Mellanlandning

Vad säger ni om jag säger att jag höll mitt löfte från igår? För 30 minuter sedan kom T och jag hem från gymmet. Jag spenderade 40 minuter på löpbandet; varav 31 av de var spring, från 8,5-10 km/h. 5,23 km kom jag. Var visserligen helplant läge hela tiden, men vad tusan, någonstans måste man ju börja...

Idag hade jag lektion med mina praktik-ettor. Vi undersökte volym med vatten, burkar, litermått, decilitermått och nosade lite på msk och tsk. Var så underbart kul att se mina 7 och 8-åringar upptäcka, undersöka och få aha-upplevelser. Dagar som denna känns det året jag har kvar på utbildningen väldigt lång.

Imorgon ska jag vara hos Hanna kvart i 9. Klockan 9 ska vi sitta med datorerna uppställda och kommit igång med våra vfu-uppsatser. Förutom att vi ska skriva klart dem ska vi göra våra fysikaliska experiment som är en examinerande uppgift i fysik. Lite beroende på tid kanske vi hinner titta på kemiuppgift nr 2 också. Den kräver mindre fantasi utan istället förmåga att slå upp boken på precis rätt ställe, förstå vad det står och skriva ner det i en begreppskarta.

Ikväll: Ugly Betty & Desperate, härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar