torsdag 23 april 2009

Torsdagskul


Städa är verkligen inte kul. Det har vi ägnat oss åt i tre timmar nu. Jag är finito. Det värsta, var att vi hade stopp i handfatet. Och T är den mest kräkmagade på denna planet, så när han skruvat av alla rör utan att titta på dem sprang han iväg och lämnade mig kvar att ta hand om äcklet. I en halvtimme höll jag på innan allt var rent. 7 års smuts. Riktigt vidrigt.

Innan jag hade glädjen att sätta igång med städningen så stannade jag förbi gymmet. Var 2 veckor sedan jag var där sist, så det var aningens motigt att styra bilen mot löpbandet. Men jag belönade mig med en solning, så kändes det bättre. Jag är expert på att lura mig själv. Jag sparang i 28 minuter och gick i 12. Fem km blev det. Godkänt efter så lång frånvaro. Nu är det snart natti. Imorgon åker jag med T till plugget. Efter lite övertalning tror jag till och med att jag fick honom att äta ute med mig. Myspys. Men när vi missade vår 4-årsdag som var igår så är det väl kanske inte mer än rätt. Speciellt med tanke på att han överger mig imorgonkväll för sin dykning. Någon som vill ta hand om mig imorgon kväll?



1 kommentar: