onsdag 22 april 2009

Drömmen om Söder

I eftermiddags var T & jag och tittade på en lägenhet på söder. Eller det är knappt så att man kan kalla det för Söder, mitt emot Hammarby sjöstad och säkert minst 15 minuters promenad upp mot Medis. Men ändå, det är Söder. Lägenheten är toppen. Bra planerad, riktigt fräsch, stort badrum med plats för både tvättmaskin & torktumlare, och ett öppet, stort kök som riktigt lockar till matlagning! Det bästa är den gigantiska balkongen utanför sovrummet. Problemet är ju den höga hyran. Jag känner mig dock beredd att skära ner på lyxlivet och snåla i vardan, T är redo att sälja sin bil. Imorgon måste vi lämna svar, så det gäller att tänka snabbt. Vi ligger ju heller inte först i kön, så tackar vi ja är det verkligen inte säkert att lägenheten går till oss, men har vi tackat ja, så har vi tackat ja...

T kör dykkurs ikväll igen, jag sitter hemma i lugn och ro och har just avnjutit en latmaskmiddag med kycklingköttbullar, avocado och tomat på knäckebröd. Lyxigt va? Typiskt mig när jag inte hat T hemma som styr upp middagen. Karin föreslog när jag pratade med henne för nån timme sen att när vi får barn (vilket vi såklart måste få samtidigt) så är det dags för en matlagningskurs för vår del. Om vi inte vill föda upp våra barn på filmmjölk, makaroner och köttbullar.

Imorgon är det partnerområdesdag i Solna och vi ska få lyssna på en kvinna från soc som berättar om deras arbete i samverkan med skolan. Kommer nog bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar