måndag 11 maj 2009

Vem ska jag döda?!?!

Aaaarggggghhhhh....... Går ner i förrådet efter en härlig springtur på 6 km och ska hämta min ryggsäck till morgondagens exkursion i Södertälje. T går ner med mig då jag inte får upp dörren till förrådskorridoren (ironiskt nu när jag tänker på det). När vi ska låsa upp upptäcker vi att det inte är nödvändigt, för det har någon visst gjort åt oss! Förrådet såg inte ut som vi lämnade det. Kartonger är tömda och julsakerna ligger utspridda. Nu, nästan två timmar senare, börjar chocken lägga sig. Jag blev av med två fina pälsar, en äkta blårävspäls som jag fått av mormor och en fusk som jag fått av mamma. T däremot har blivit av med både skidkläder, en jättefin kabinväska och massa dykutrustning. Det känns bara så himla surt. Och optimist som jag är misstror jag försäkringsbolaget man betalar och betalar till. Trots allt man betalat lär man ju inte få ut en krona om man inte har kvitto och bilder på allt. Och det har vi ju såklart inte. Man utgår ju från att dörrarna hålls låsta. Jag är bitter. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar